9.04.2021 W galerii 3l

W galerii

„Malarstwo na świecie”- oglądanie albumów malarskich

Pokazujemy dziecku albumy bądź filmy dostępne na stronach poszczególnych galerii, pokazujące zbiory znanych polskich i światowych galerii. Opowiadamy, że to miejsce nazywa się galeria i jeśli ktoś nie może udać się tam osobiście, może zwiedzić galerię podczas takiego wirtualnego spaceru lub obejrzeć zdjęcia w albumach. Jeśli mamy, dajemy dziecku lupę i zachęcamy do oglądania szczegółów obrazów w albumach i wypowiadania się na ich temat. Zwracamy uwagę, by dziecko używało słów: galeria, obraz, malarz,, malarstwo.

Przykładowy wirtualny spacer po galerii

https://www.louvre.fr/en/online-tours#tabs

„Różni malarze” – zdobywanie wiedzy o malarstwie

Opowiadamy o etapach powstawania obrazu:

– inspiracja (wszystko dookoła może wywołać chęć namalowania obrazu)

– styl (każdy maluje na swój sposób)

– szkicowanie

– wypełnianie konturów farbami

– wystawa (wielu artystów wystawia swoje prace w galeriach lub muzeach)

Pokazujemy dziecku różne style oraz tematy malarskie. Np.:

KUBIZM

REALIZM

IMPRESJONIZM

Zachęcamy do dzielenia się odczuciami.

„Malujemy chmurki” – ćwiczenie wzmacniające mięsnie brzucha

Dziecko biega swobodnie po pokoju. Na hasło: Malujemy! – zatrzymuje się i podskakuje w miejscu kilka razy z wyciągniętymi w górę rękoma. W czasie wyskoku wykonują dłońmi zamaszysty ruch z góry w dół (jakby malowały chmurki nad sobą”

„Pierre malarz” – bajka

Po obejrzeniu bajki pytamy dziecko:

– kim byli bohaterowie bajki?

– Czym zajmował się pan Pierre?

– Co sprawiało mu radość?

– Co namalował na obrazie dla dziewczynki?

Zwracamy uwagę na radość płynącą z malowania oraz wykorzystywanie wszystkich możliwych kolorów. Bo sztuka nie ma granic 😉

„Własne arcydzieło” – malujemy farbami

(Potrzebne: duży arkusz papieru, farby, taśma klejąca, pędzle/gąbka/szczoteczka do zębów/patyczki higieniczne do uszu)

Wybieramy w domu dużą gładką powierzchnię (np. drzwi szafy). Zabezpieczamy ją, a następnie przyklejamy do niej arkusz papieru (imitacja sztalugi 😉 ). Przy użyciu farb, dziecko maluje obraz na dowolny lub zadany przez rodzica temat. Zachęcam, by dzieci próbowały malować nie tylko pędzlem ale także patyczkiem higienicznym do uszu lub pociętą na mniejsze kawałki gąbką np. do mycia naczyń.

Kreda dla artysty – wykonanie kredy

Instrukcja:

  1. Wlej wodę do połowy kubeczka po jogurcie.
  2. Dodaj barwnik spożywczy i dobrze wymieszaj.
  3. Dodaj gips (3 łyżeczki gipsu na pół kubeczka wody) i ponownie wymieszaj.
  4. Zostaw do zastygnięcia.

MIŁEJ ZABAWY! 😊

Możliwość komentowania jest wyłączona.