9.04.2021 Malujemy muzykę 6l

Malujemy muzykę

„Kapela” – zabawa naśladowcza

Pozycja wyjściowa: siad skrzyżny, ręce na kolanach, dłonie odwrócone wewnętrzną stroną do góry.

Naśladujemy ruchy podczas śpiewu piosenki.

„Wiosenny krajobraz z brzozami” – zabawa muzyczno-plastyczna

(Potrzebne: kartki, mocno rozwodniona farba w 2-3 wybranych kolorze, tyle pędzli ile jest kolorów farb, biały papier, klej, czarna kredka, pęczek patyczków do uszu, gęsta zielona farba)

Wyjaśniamy: Za chwilę usłyszycie muzykę. Zamieniamy pędzle w tancerzy, którzy przy tej muzyce będą tańczyć, a przy okazji malować linie, wzory i inne esy-floresy. Do każdego koloru jest jeden pędzel- wybierzcie dla siebie pierwszy kolor. Podczas trwania muzyki nie dobieramy i nie zmieniamy farby- tancerz nie może przecież przerywać tańca. 2-3 razy zatrzymujemy na chwilę muzykę by zmienić farbę.

Puszczamy muzykę:

Gdy prace schną, dziecko wydziera z białego papieru paski o szerokości 2-3 cm różnej długości i komponują z nich pień brzozy – czarną kredką rysują krótkie kreski. Na koniec pęczkiem patyczków do uszu maczanym w jasnozielonej gęstej farbie plakatowej, dziecko stempluje delikatnie liście.

„Kolorowe płytki” – zabawa dydaktyczna z mierzeniem

(Potrzebne: kartki, kredki, nożyczki, sznurek, kartoniki z cyframi 1-8 )

Dziecko wycina 8 różnej długości pasków z białego papieru a następnie koloruje je, każdy na inny kolor. Układamy na stole sznurek poziomo, w linii prostej. Nad sznurkiem umieszczamy kartonik z cyfrą 1 i prosimy dziecko by ułożyło kolorowe paski od najkrótszego do najdłuższego, przy czym miejsce najkrótszego jest nad cyfrą 1. Po ułożeniu nad linią, dziecko podpisuje kolejność kolorowych pasków liczbami (przy pomocy kartoników). Dziecko odpowiada na pytania dotyczące kolejności:

– Który z kolei jest kolor….?

– Jaki kolor ma czwarta płytka?

– Jaki kolor ma siódma płytka? Itd.

„Układamy gamy” – zabawa słuchowo-wzrokowa

(Potrzebne: kolorowe paski z poprzedniej zabawy, kartoniki z nazwami dźwięków)

Wykorzystujemy ułożone płytki z poprzedniej zabawy. Dziecko podpisuje kolejne paski zgodnie z tym co mówi Rodzic. Rodzic wymienia kolejne nazwy dźwięków: do, re, mi, fa, sol, la, si, do.

„Kapela Jasia” – zabawa grafomotoryczna

(Potrzebne: kartka, ołówek, tacka z kaszką manną, piosenka Kapela Jasia, z początku zajęć)

Pokazujemy dziecku wzory, a dziecko ćwiczy rysowanie każdego z nich, z wolną recytacją fragmentu, do którego wzór się odnosi. Po kilkakrotnym narysowaniu, razem z Rodzicem dziecko śpiewa i rysuje wzory na tacce z kaszką manną.

Ref.: Dylu, dylu na badylu,   

Firli, Firli,                                 ꓥ ꓥ

Plum, plum                              ● ●

Fiku-miku na patyku,            

Tralalala,                                  ⌒⌒

Bum, bum, bum!                   

MIŁEJ ZABAWY! 😊

Możliwość komentowania jest wyłączona.