8.04.2021 Na koncercie 6l

Na koncercie

„Na koncercie” – zabawa improwizacyjna, rozmowa

Dzieci słuchają nagrania orkiestry kameralnej i zespołu rokowego. Tańczą przy nich dowolnie.

Po wysłuchaniu opowiadają, czym różniły się te dwie melodie, jaki miały charakter – do czego zapraszały?

„Instrumenty w orkiestrze” – zabawa słuchowa

Dziecko patrzy na zdjęcia instrumentów. Rodzic odtwarza dźwięki, ale nie podaje nazwy instrumentu. Dziecko samo próbuje dopasować dźwięk do instrumentu. (Gitara, akordeon, skrzypce, trąbka, kontrabas, harfa, flet poprzeczny, perkusja)

(Załącznik z instrumentami muzycznymi)

Poniżej linki do dźwięków wybranych instrumentów:

„Marakasy” – tworzymy instrument

(Potrzebne: 2 łyżki plastikowe, plastikowe jajko z Kinder niespodzianki, taśma izolacyjna/klejąca/inna, ryż/groch, nożyczki)

„Na koncercie” – rozmowa

Fragmenty filmów pokazujące, jak ludzie zachowują się na koncercie w filharmonii, na koncercie rokowym i na koncercie plenerowym. Ukierunkowujemy rozmowę pytaniami:

– W jakich miejscach mogą odbywać się koncerty?

– Jak zachowują się ludzie na każdym z koncertów?

– W jaki sposób okażemy artystom, że szanujemy ich muzykę?

– W jaki sposób widzowie mogą pokazać, że koncert im się bardzo podobał?

„Zagadki dźwiękowe”

I na koniec, na przypomnienie: PYSZNY TANIEC CZEKOLADOWY 😉

Możliwość komentowania jest wyłączona.