8.04.2021-Dbamy o czystość

1.Słuchanie wiersza „Czystość to zdrowie” Iwony Salach

 

Rozmowa kierowana pytaniami N.

Jak dziecko dbało o czystość?;

Co znaczy określenie „w zdrowym ciele,zdrowy duch”?

Nazywanie przedmiotów na obrazkach i określanie do czego służą oraz kiedy ich używamy.
Grupowanie przedmiotów według przeznaczenia.

Uogólnianie pojęć szczegółowych, np. mydło, szczoteczka do paznokci, gąbka, ręcznik – przybory do mycia; grzebień, szczotka do włosów, lusterko – przybory do czesania.
Rozmowa na temat konieczności częstego mycia rąk, posiadania własnego ręcznika.

2. Rozwiązywanie zagadek.

Czeka w Twej łazience,
w kostce albo w płynie.
Posmaruj nim ręce,
a brud zaraz zginie. (mydło)

Ma zęby, ale nie gryzie,
na głowie włosy rozplącze najwyżej.
Służy do czesania,
do fryzury układania. (grzebień)

Na wieszaku wisi
cały dzień w łazience,
używasz go wtedy,
gdy chcesz wytrzeć ręce. (ręcznik)

Z tubki na szczotkę
prosto wyskakuje.
Gdy nią ząbki myjesz
smak owoców czujesz. (pasta do zębów)

Gdy szorujesz zęby nią,
wtedy pięknie w buzi lśnią. (szczoteczka do zębów)

Panowie i panie!
Myć włosy to moje zadanie. (szampon do włosów)

Możliwość komentowania jest wyłączona.