7.04.2021 – KOT FILEMON

Środa 07.04.2021

•Zabawa „Kręgle”.

Pomoce: 6 rolek po papierowych ręcznikach lub plastikowe butelki po napojach.

Rodzic rozstawia w dowolnym miejscu sali 6 rolek po papierowych ręcznikach. Dziecko ustawia się w pewnej odległości od rolek i turla piłkę, starając się przewrócić wszystkie rolki.(Rozwijanie umiejętności trafiania do celu.                                                                                              

II Zajęcia główne

•Rodzaj zajęć: zajęcia matematyczne.

Temat: Strażacy gaszą pożar.

Cele:                                                                                                                                                                    – utrwalenie liczenia na konkretach w zakresie 5,

– rozwijanie umiejętności dokonywania pomiarów i porównywania długości.     

Do pożaru została wezwana straż pożarna. Przyjechały 3 wozy strażackie, 1 samochód policyjny i 1 karetka pogotowia.

Rodzic zadaje dzieciom pytania: Ile przyjechało wozów strażackich? Ile samochodów policyjnych? Ile karetek pogotowia? Ile razem przyjechało pojazdów?. Następnie kontynuuje opowiadanie. Każdy wóz strażacki miał drabiny różnej wielkości. Pożar wybuchł wysoko, aż na piątym piętrze, więc potrzebna była najdłuższa drabina.

Musimy sprawdzić, która jest najdłuższa, a która najkrótsza. Dlatego potrzebny będzie sznurek, który zastąpi drabinę. Dziecko rozwija sznurek i układa go na podłodze, dokonuje pomiaru wskazanych przez Rodzica przedmiotów. Następnie Rodzic. pyta: Który sznurek jest najdłuższy? Który sznurek jest najkrótszy? Chwali jeżeli zadanie jest dobrze wykonane. Brawo, wskazałeś najdłuższy sznurek. Dzięki Tobie strażacy szybko ugasili pożar. Wszyscy mieszkańcy bloku bezpiecznie opuścili swoje mieszkania. Akcją sprawnie kierowali strażacy. Policjanci pilnowali, żeby nikt nie zbliżał się do budynku. Na szczęście nikt nie został ranny                     i nie musiał jechać do szpitala. Karetka mogła już odjechać.

•Zabawa „Nazwy zawodów”. Dziecko dzieli na sylaby podane przez Rodzica nazwy zawodów i określa liczbę sylab. Następnie Rodzic mówi nazwę zawodu, dzieląc ją na sylaby, a dziecko odgadują nazwę. Doskonalenie analizy i syntezy słuchowej.

 • Zabawa „Kołysanie misia”. Dziecko leży na plecach, a na brzuchu kładzie ulubionego misia. Obserwuje, jak podczas wdechu miś się unosi, a podczas wydechu – opada. Ćwiczenie oddechowe)

Możliwość komentowania jest wyłączona.