6.04.2021 Z kulturą za pan brat . Balet. 3l

Z kulturą za pan brat

„Balet”

Pokazujemy dziecku kilka filmików na których występują tancerze baletowi. Np.

Zwracamy dzieciom uwagę na fakt, iż niektóre przedstawienia baletowe „opowiadają” znane im bajki. Np. „Dziadek do orzechów”, „Alicja w krainie czarów”, „Śpiąca królewna”.

„Tancerze baletowi”- zapoznanie z zawodem

(Potrzebne: zdjęcia/obrazki baletnicy, zdjęcia/obrazki różnych sukienek, zdjęcie przedstawiające pointy)

Pokazujemy dziecku ilustracje tancerza i tancerki z baletu. Omawiamy postaci, strój, kolory. Pokazujemy dziecku ilustrację sukni balowej oraz długiej spódnicy. Pytamy, czy byłby to odpowiedni strój dla baletnicy. (Chętne dzieci mogą popróbować, w którym stroju wygodniej się tańczy 😉 )Mówimy dziecku jak nazywają się odpowiednie buty do tańca: pointy (puenty).

Robimy ćwiczenie, które „ustawia stopy”. Dziecko siada, z wyprostowanymi przed siebie nogami. Stopy złączone piętami. Klaszczemy i mówimy jednocześnie: Otwieramy nóżki, zamykamy nóżki. Potem już tylko klaszczemy a dziecko synchronicznie otwiera i zamyka nóżki.

„Tańczymy w balecie”- reagowanie ruchem na muzykę

(Potrzebne: muzyka baletowa, np. https://www.youtube.com/watch?v=qmcoy29zZF0&ab_channel=BaletPasmo-Topic

https://www.youtube.com/watch?v=rDdcw_p3eJg&ab_channel=A.Edelweiss )

Włączamy muzykę baletową. Dowolną. Dziecko słucha, opisuje, czy muzyka jest wesoła, smutna, szybka, wolna. Ponownie puszczamy utwór. Dziecko wykonuje do niego ruchy:

– w lekkim rozkroku, kiwanie się na boki i podskok (5x)

– krok dostawny w przód, krok dostawny w tył i podskok (5x)

– ukłon

Następnie dziecko samo tworzy swój układ do utworu.

„Co to jest?”- zabawa dotykowa

(Potrzebne: woreczek, grzebień, szczoteczka do zębów, klucz, spinka do włosów, temperówka, chusteczka higieniczna, łyżeczka itp.)

Chowamy w woreczku kilka przedmiotów codziennego użytku. Dziecko po kolei opisuje czego dotyka, następnie wyjmuje przedmiot i określa do czego on służy.

Kładziemy przed dzieckiem dwa przedmioty, np. klucz i pompon. Rodzic opisuje tylko jeden z nich, np. zimny, twardy. Dziecko wskazuje właściwy przedmiot i w podobny sposób próbuje opisać drugi, np. jak kulka, puchaty, miękki.

„Baletnica”- praca plastyczna

https://pracaplastyczna.pl/index.php/teatr/1873-baletnica

Możliwość komentowania jest wyłączona.