1.04.2021-Wielkanocne zwierzęta

Wielkanocne zwierzęta

Czwartek 1.04.2021 Zające

1.”Wielkanocne zwierzątka”-rozwiązywanie zagadek.

Podajemy opis zwierząt kojarzonych z Wielkanocą (kurczaczek, zajączek, baranek) oraz kilku, które nie są związane z Wielkanocą. Dziecko na podstawie opisu odgaduje, o jakie zwierzę chodzi, a następnie określa, czy to zwierzę jest symbolem Wielkanocy, czy nie.

2.”Wielkanocne zwierzaki figuraki”- zabawa dydaktyczna. Operowanie nazwami figur geometrycznych. Dziecko ma do dyspozycji figury geometryczne (płaskie, podstawowe). Ma za zadanie ułożyć z nich zwierzątko lub koszyczek wielkanocny. Po wykonaniu pytamy: Ile wykorzystałeś kół, trójkątów, kwadratów, prostokątów?

3.”Wielki gwar w kurniku”-zabawa dydaktyczna. Przygotowujemy umowne liczmany. Dziecko manipuluje nimi- dokładają, odkładają- i rozwiązują zadania.  Podajemy zadania.

-W kurniku mieszka 6 kur i 1 kogut. Ile ptaków mieszka w kurniku?

-W kurniku po prawej stronie są 4 grzędy, a po prawej stronie są 3. Ile grzęd jest w kurniku?

-Kwoka ma 3 kurczątka żółte i 5 kurczątek białych. Ile razem kwoka ma piskląt?

-W kurniku było 9 kur. Nagle wpadł do kurnika lis. 1 kura wybiegła z kurnika. Ile kur pozostało w środku?

-W kurniku było 10 kur. Nagle wpadł do kurnika lis. 3 kury wybiegły z kurnika. Ile kur pozostało w środku?

Dziecko może wykorzystać cyfry do podpisania działania.

4.”Kwoka i kurczątka”-zabawa ruchowa przy muzyce.

Dziecko to kurczątko. Gdy gra dowolna muzyka, naśladuje sposób poruszania się kurcząt (spaceruje, podskakuje, macha „skrzydełkami”, grzebie „pazurkami”), gdy muzyka milknie – szybko chowa się pod „skrzydłami” kwoki. Zabawę powtarzamy trzy razy.

5.”Kurczątka w skorupkach”-zabawa plastyczna.

Dziecko dostaje okrągły talerzyk papierowy, żółty i czerwony papier, kartkę, nożyczki, klej, szablony owalu, ołówek.

Dziecko  przecina zygzakiem talerzyk przez środek tak, aby powstały dwie połówki pękniętego, poszarpanego jajka – w ten sposób otrzymuje dwie skorupki. Następnie odrysowuje owale na żółtym papierze i wycina je. Wycina też z żółtego papieru skrzydełka i grzebienie dla kurczątek, z czerwonego papieru – dzioby i z białej kartki – oczka. Wszystkie te elementy przykleja do żółtych owali, tworząc kurczątka. Na koniec przykleja kurczaki do talerzyk-skorupki. Dziecko w ten sposób robi dwie prace.

6.”Zajączki”-zabawa paluszkowa.

Dziecko naśladuje słowa wierszyka, za każdym razem chowając kolejny palec. Na koniec dziecko zaplata palce obu dłoni i lekko kołysze splecionymi dłońmi.

„Zajączki” Małgorzata Barańska

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się dwa schowają, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się trzy schowają, ile to zostanie?

Pięć zajączków kica na polanie.

Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych już do mamy kica.

Kocha je ogromnie mama zajęczyca.

Podczas zabawy można przypomnieć angielskie nazwy liczebników: jeden-one; dwa – two; trzy – three; cztery – four; pięć – five.

Możliwość komentowania jest wyłączona.