27.04.-30.04.2020 „Polska-moja Ojczyzna”

1.Poniedziałek: POLSKA

Dzień dobry Pszczółki,  witamy się piosenką i gimnastyką.

https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

Obejrzyjcie uważnie film o polskich symbolach narodowych i odpowiedzcie na pytania poniżej.

Jak nazywa się kraj, w którym żyjemy?

Jakie kolory na flaga Polski?

Jak mieli na imię 3 bracia?

Jakiego ptaka zobaczył Lech?

Jak wygląda godło Polski?

Jak nazywa się Hymn Polski?

Opisz symbole narodowe i poznaj ciekawostki o Polsce. 

„Jestem Polakiem” – nauka refrenu piosenki i zabawa ruchowa do tekstu.

Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił,
Chcemy byś również kochał ją i ty i ty.

Poznajemy zmysły-zabawa dydaktyczna. Czy wiesz w jaki sposób możesz odbierać świat i wszystko co jest wokół? Za pomocą zmysłów – masz ich pięć. Pokaż na paluszkach, przelicz.Węch, słuch, wzrok, smak i dotyk.Wskaż części ciała – nosek, oczy, uszy, usta, dłonie. Za jakie zmysły odpowiadają te części ciała? A teraz zaśpiewaj wesoło, wskazuj części ciała i baw się 🙂

Zabawy matematyczne z wykorzystaniem kart pracy.

2.Wtorek: MIESZKAM W POLSCE

Gimnastyka poranna:

„To moja Polska” – słuchanie wiersza Dominiki Niemiec i rozmowa na jego temat.

Tu jest moje miejsce na Ziemi.

Tu jest mój dom i moja rodzina.

To jest moje miasto, moje ulice.

Tu każdy mój dzień się kończy i zaczyna.

Znam tu każdy plac, każdy zakątek.

Tu mam kolegów i chodzę do przedszkola.

To miejsce kochać, cenić i szanować

to moja Polaka – patrioty rola.

Którego kraju dotyczył ten wiersz? Kim są ludzie miesz­kający w Polsce?

Kto to jest patriota?  Patriota- człowiek kochający swoją ojczyznę, gotów do poświęceń dla niej.

„Miasta w Polsce” obejrzyj widokówki z dużych polskich miast. Czy wiesz w jakim mieście są koziołki?

„Kocham miejsce, w którym mieszkam!” – rozmowa na temat okolic miejsca zamieszkania dziecka. Czy wiesz jak nazywa się Twoja gmina/miejscowość/osiedle i ulica? To twoja „mała Ojczyzna”. Porozmawiaj na ten temat z rodzicami i opowiedz o swoim miejscu zamieszkania. Co się tam znajduje? Czy są w pobliżu sklepy? Czy jest park lub plac zabaw?  Jak wyglądają domy/ bloki?

„Mieszkam w…” – nauka nazwy miejscowości i adresu.

„Co to za miejsce?” – zagadki wzrokowe. Może rozpoznajesz poniższe zdjęcia? Co przedstawiają? 

„Ludzie do ludzi” – zabawa ruchowa. Dziecko stoi w parze z rodzicem lub rodzeństwem, osoba prowadząca podaje polecenie: Ręce do rąk! – podają sobie ręce; Stopy do stóp! – dotykają się stopami; Nosy do nosów! – dotykają się nosami itp. Na hasło: Ludzie do ludzi! zmieniają się partnerami i zabawa toczy się dalej.

Trochę wspomnień w barwach biało-czerwonych 🙂

08-11-2019 „Pszczółki” dla Niepodległej

3.Środa: POLSKA-MOJA OJCZYZNA

Piosenka na powitanie: 

Barwy ojczyste – nauka na pamięć wiersza Czesława Janczarskiego.

Powiewa flaga,
gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze
biel jest i czerwień.
Czerwień to miłość,
biel – serce czyste.
Piękne są nasze
barwy ojczyste.

Obejrzyjcie prezentację i wysłuchajcie piosenki.  Zobaczcie, jak piękna jest Polska. Może, gdy wszystko wróci do normy, wspólnie z rodzicami wybierzecie się na wycieczkę? Poproś rodziców, niech opowiedzą Ci o swoich podróżach po Polsce.

Zabawy rozwijające sprawność fizyczną:

„Białe orły” – zabawa ruchowa. Dziecko biega przy skocznej muzyce, naśladuje lot orła (ręce rozłożone w bok, poruszają nimi jak skrzydłami). Gdy muzyka cichnie, na hasło rodzica orły lądują- dziecko zatrzymuje się i opuszcza ręce.

„Kotki” – Dziecko leży zwinięte w kłębek – kotki śpią, powoli budzą się, przeciągają, robią koci grzbiet. Kotki wyruszają na spacer – dziecko porusza się na czworaka. Kotki zgłodniały, piją mleczko z miseczki, najedzone bawią się wesoło. Zmęczone zabawą kotki myją łapki i kładą się spać.

Kierowcy” – Dziecko – kierowca biega powoli z wyciętym kołem z  papieru lub przykrywką z wiaderka lub garnka (kierownicą) i głosem naśladuje jazdę samochodem.

„Parasolki i kałuże” – Rodzic rozdaje dziecku koła wycięte z papieru. Gdy mówi „Pada deszcz” – wszyscy maszerują z „parasolem” nad głową, a kiedy podaje hasło: „Wychodzi słonko” – kładą „kałużę” na podłodze i energicznie tupiąc nogami, „rozchlapują wodę z kałuży”.

„Mały i duży dom” Dziecko porusza się po pomieszczeniu w rytmie wystukiwanym np. łyżką przez rodzica. Na hasło: Małe domy dzieci przykucają i układają ręce nad głowami w kształcie daszku, na hasło: Duże domy – stają na palcach i układają ręce nad głowami w kształcie daszku.

Propozycje prac plastycznych w kolorach biało-czerwonych:

4.Czwartek: ŚWIĘTO FLAGI.

Gimnastyka poranna: https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

Posłuchajcie piosenki o Święcie Flagi, które przypada w sobotę 2 maja.

„Mazurek Dąbrowskiego” to nasz Hymn Narodowy.

Zaśpiewajcie z rodzicem pierwszą zwrotkę hymnu.Pamiętajcie o właściwej postawie. Baczność!

„Która flaga nie jest flagą Polski?” zabawa rozwijająca spostrzegawczość.

Powiedz, co przedstawia obrazek. Jak wygląda flaga Polski? Gdzie na fladze jest kolor biały? Gdzie jest kolor czerwony? Policz flagi. Ile jest flag? Która flaga nie jest flagą Polski? Powiedz dlaczego.

„Flaga Polski”- praca plastyczna. Zachęcamy do wykonania wspólnie  flagi Polski (chorągiewki) z wykorzystaniem długiej wykałaczki, białego i czerwonego papieru bądź krepiny. Dziecko może też pokolorować jeden pasek papieru na czerwono i przykleić go do białego. Udekorujcie nimi okna. Jesteście małymi patriotami.

Pamiętajcie o wywieszeniu flag narodowych! Miłego weekendu.

Możliwość komentowania jest wyłączona.