26-06-2020-Bezpieczne wakacje – Krasnal

1.„Wakacyjny regulamin” – zajęcia dydaktyczne. Wspólne z dziećmi stworzenie wakacyjnego regulaminu zachowywania się na wakacjach. Zapisujemy zasady proponowane przez dzieci za pomocą słów i piktogramów. Dzieci podpisują się pod regulaminem pieczątką paluszkową. • duży arkusz papieru, kredki, flamastry, farby

2.„Znaki

„Znaki” – zajęcia informacyjne. ” – zajęcia dydaktyczne, doskonalenie umiejętności czytania znaków zakazu, ostrzegawczych oraz informacyjnych, z którymi można się spotkać podczas wakacji. Wymyślanie i rysowanie przez dzieci nieistniejących znaków zakazu, ostrzegawczych i informacyjnych, kategoryzacja
       
Pokazujemy dzieciom zdjęcia rozmaitych znaków zakazu, które można spotkać na wakacjach, np. zakaz kąpieli, zakaz skoków do wody, strefa ciszy; znaków ostrzegawczych, np. wiry, pale, nagły uskok, zimna woda; oraz znaków informacyjnych, np. plaża strzeżona, punkt medyczny, telefon. Zadaniem dzieci jest podzielić znaki na trzy grupy. Dzieci próbują odczytać symbole na znakach i wytłumaczyć ich znaczenie. Dorosły  dzieli je na grupy i każdej wręcza duży brystol.• duże brystole, zdjęcia znaków ostrzegawczych, zakazu i informacyjnych, które można spotkać podczas wakacji, kredki

.”Bezpieczne wakacje” – zabawa z lizakami z W.21. Dorosły czyta zdania, a dzieci oceniają ich prawdziwość, podnosząc odpowiedni znak i podając uzasadnienie. • W.21


Przykłady zdań:
–– Na plaży można palić ognisko.
–– Gdy świeci słońce, należy smarować się kremem do opalania.
–– Biała flaga oznacza, że można się kąpać.
–– Można chodzić po wydmach.
–– Można spacerować po górach w klapkach.
–– Na plaży nie można śmiecić.
–– Podczas jazdy na rowerze trzeba mieć kask.
–– Można wchodzić do wody na niestrzeżonej plaży.

3.Kropelka złotych marzeń – śpiewanie piosenki. (s. 165). • CD

FASOLKI – Bursztynek – Kropelka Złotych Marzeń

 

https://FASOLKI – Bursztynek – Kropelka Złotych Marzeń
4.Gra w samodzielnie stworzonego przez dzieci i rodziców Twistera n – sprawność ruchowa, utrwalenie figur geometrycznych. Twister w ogrodzie lub pokoju. Symbole koła, trójkąta, prostokąta i kwadratu narysowane kredą na betonie. Podawanie przez dorosłego nazwy symbolu i przeskakiwanie dzieci z symbolu na symbol.

5.„Na wakacjach” – zabawa dramowa. Odgrywanie scenek mogących wydarzyć się w czasie wakacji, kształtowanie pozytywnych i bezpiecznych zachowań. np. Zgubiłeś się na plaży, co robisz? Jesteś na basenie i zauważyłeś, że ktoś tonie, co robisz? Jesteś świadkiem wypadku drogowego, co robisz? Siedzisz na plaży i widzisz małe dziecko wchodzące do wody. W pobliżu nie widać jego rodziców, co robisz?

6.„Wakacyjna sałatka” – zabawa kulinarna. Kompozycja z owoców w przezroczystych kubkach. Dzieci tworzą wakacyjne sałatki z kolorowych owoców pociętych na części, układanych warstwami i umieszczonych w przezroczystych kubeczkach.
Dorosły pyta: Czy należy zbierać nieznane owoce w lesie? Czy można jeść owoce prosto z letniego targu?
• letnie owoce, przezroczyste kubeczki
7.. Zabawa z KZ – rozmowa na temat bezpieczeństwa w górach i nad morzem. • KZ

 

 

Możliwość komentowania jest wyłączona.