25-06-2020-Moje wakacje – Krasnal

1.„Wakacje” – zajęcia dydaktyczne, poszukiwanie kopert ukrytych w pokoju,
układanie hasła, synteza wzrokowa, doskonalenie kreatywności myślenia.
Dzieci szukają w pokoju siedmiu ukrytych kopert. W każdej z nich znajduje się litera.
Dzieci układają koperty od 1 do 7 i odczytują zapisane w nich litery (hasło: WAKACJE). Dorosły pyta: Po co są wakacje? Co by było, gdyby nie było wakacji? Dzieci podają odpowiedzi. • koperty z literami (WAKACJE) ponumerowane od 1 do 7

Wakacje

Praca z KP4.40 – doskonalenie zdolności grafomotorycznych, stymulowanie kreatywności.

„Wakacyjne podróże” –rozmowa na temat możliwych kierunków wypraw wakacyjnych, dzielenie się doświadczeniami, szukanie kolegów i koleżanek, który wypełnili kartę w podobny sposób, przeliczanie.
Dorosły rozmawia z dziećmi na temat miejsc, w które wybierają się podczas wakacji. Dzieci mówią, gdzie i jak można spędzać wakacyjny czas oraz czym można na nie dojechać. Osoby, które wybrały to samo miejsce lub będą poruszać się takim samym środkiem lokomocji, łączą się w grupy. Dzieci liczą osoby w każdej grupie i starają się stworzyć ranking wakacyjnych destynacji.

2.Kolorowy pociąg – praca z wierszem Doroty Gellner pod tym samym tytułem. Ćwiczenie reakcji na sygnał, przekład intersemiotyczny – rysowanie elementów występujących w wierszu, utrwalenie liczb porządkowych na przykładzie pociągów z wiersza. Dorosły prosi dzieci, by zapamiętały, kto jechał pociągiem.

Wycinam z papieru kolorowy pociąg.
Kolorowe koła po szynach turkoczą.
W niebieskim wagonie niebo rozgwieżdżone,
w żółtym- słońce z uśmiechem złocistym.
W czerwonym- kilka maków, w białym-
Puszysty obłok, w zielonym- wilgotne listki.
A w ostatnim- największym-
Bukiet spełnionych marzeń.

Dorosły pyta dzieci, ile wagonów miał pociąg z wiersza. Każde dziecko dostaje sześć prostokątów z kolorowego papieru ponumerowanych od 1 do 6. N. ponownie czyta wiersz. Gdy czyta o pierwszym wagonie, dzieci podnoszą prostokąt z numerem 1 itd. Następnie dzieci siadają przy stolikach i rysują w każdym wagonie elementy przedstawione w wierszu. Dorosły kolejny raz czyta utwór, a dzieci ustawiają wagony z rysunkami w odpowiedniej kolejności. Dorosły pyta, co jest w pierwszym, trzecim, piątym wagonie – utrwalenie liczb porządkowych. • sześć prostokątów z kolorowego papieru ponumerowanych od 1 do 6, kredki

3.„Strój kąpielowy” – zabawa plastyczna. Ozdabianie szablonów bielizny kąpielowej – rozwijanie sprawności manualnej.
Dorosły rozdaje dzieciom wycięte z kolorowego papieru kształty strojów kąpielowych (kostiumy dla dziewczynek i szorty dla chłopców), a te ozdabiają je za pomocą rysunków wyciętych z czasopism. Na koniec przyczepiają stroje do sznurków klamerkami do bielizny. • wycięte z kolorowego papieru kształty strojów kąpielowych, kolorowe czasopisma, sznurki, klamerki do bielizny

4.„Globus” – szukanie na globusie państw i kontynentów. Określanie kierunków wyjazdu dzieci na zagraniczne wakacje. • globus

5. Zabawy dowolne dzieci. Zabawy kostkami: liczenie oczek na kostce, dobieranie odpowiedniej liczby liczmanów, dodawanie i odejmowanie oczek na kostce. • kostki

Możliwość komentowania jest wyłączona.