23-27.03.2020 „Wiosenne sprzątanie”

1. Poniedziałek: WIOSENNE PORZĄDKI

Zachęcamy do przeczytania fragmentu wiersza pt. „Odkurzacz” oraz do rozmowy na temat jego treści.

Przedszkolaku! Porozmawiaj z rodzicami na temat wiosennych porządków w domu. Jaki czynności możecie wykonać razem? Co potrafisz już robić sam? W czym możesz pomóc rodzicom? Wymień sprzęty służące do sprzątania.

2. Wtorek: W NASZYM OGRÓDECZKU

Dziś poznajemy pracę ogrodnika. Powiedz, co dzieje się na obrazku i  spróbuj nazwać narzędzia potrzebne do pracy w ogrodzie. Policz, ile na obrazku jest chmurek, ptaków i narzędzi. Powodzenia!

Pszczółki, pamiętacie, kto chodził wąską ścieżką przez ogródek? Tak, nasz ulubiony krasnoludek! Zaproście rodzinę do wspólnej zabawy!

3. Środa: MALI OGRODNICY

Zamieniamy się w małych ogrodników. Obejrzyjcie dokładnie ilustrację rozwoju nasiona fasoli, od kiełkowania do zawiązania strąków. Czy wiecie co jest potrzebne do wzrostu roślin? Woda, ciepło i światło. Poproście rodziców o wspólne przygotowanie hodowli. Macie do wyboru: hodowlę fasoli oraz cebuli  w wodzie lub w ziemi. Codziennie pielęgnujcie swoje roślinki, podlewajcie i uważnie obserwujcie.

Pamiętajcie o dokładnym myciu rąk zgodnie z instrukcją, która jest w naszej przedszkolnej łazience.

Dlaczego mycie rąk jest takie ważne? Ile powinno trwać? Posłuchajcie piosenki o lisku.

https://www.youtube.com/watch?v=4zeXmv2zPGs

4. Czwartek: WIOSENNA GIMNASTYKA

Zapraszamy na wiosenną gimnastykę. Możecie wykorzystać wierszyk i wspólnie ćwiczyć przy muzyce. Miłej zabawy!

WIERSZ

Koło małe / dzieci ręką rysują w powietrzu koło/

Koło duże /dwoma rękoma rysują duże koło/

Głowa prosto / pozycja wyprostowana/

Ręce w górze / wyciągnięte ręce w górę/

Schyl się w prawo /skłon w jedną stronę/

Schyl się w lewo /skłon w druga stronę/

Tak jak w lesie szumi drzewo /wymachy rąk w różne kierunki/

Patrz na pola patrz na łąki /z rąk tworzą lornetkę i skręty głowy/

Skaczą żabki i zajączki /przykucają i skaczą w różne kierunki/

Skryj się żabko, skryj się w wodzie /klęk i skłon niski do dywanu/

Bo po łące bocian chodzi /spacerują z nogami wysoko uniesionymi/.

WSPÓLNA GIMNASTYKA

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ

Pobyt w domu to dobra okazja do doskonalenia umiejętności wycinania nożyczkami. Przygotujcie kartki, gazety lub ulotki reklamowe i do dzieła! Ćwiczcie nacinanie, wycinanie prostych kształtów lub tnijcie po narysowanym wzorze. Zgromadźcie wycięte kawałki papieru i naklejcie na kartkę w dowolny sposób. Powstanie pamiątkowy kolaż. Pamiętajcie- zabawa nożyczkami tylko w obecności osoby dorosłej.

Posługiwanie się nożyczkami to świetny sposób na ćwiczenie mięśni palców i dłoni, czyli doskonalenie małej motoryki. Poza tym wycinanie to bardzo dobry trening koordynacji wzrokowo-ruchowej. Takie ćwiczenia pozwolą prawidłowo przygotować dziecko do nauki pisania.

5. Piątek: WIOSNA W PTASICH GNIAZDACH

Wiosna to czas ptasich powrotów. Wiele ptaków zimą odlatuje do ciepłych krajów, by wiosną powrócić do swoich gniazd. Są to bociany, skowronki, jaskółki i inne ptaki, które możecie zobaczyć na obrazku poniżej. Powtórzcie ich nazwy i podzielcie na sylaby.

Spróbujcie opisać cechy charakterystyczne ptaków (dziób, skrzydła, nogi zakończone pazurami, ciało pokryte piórami). Omówcie wygląd bociana i obejrzyjcie historyjkę obrazkową.

Zabawa ruchowa z elementem równowagi: dzieci-bociany powoli biegają po pokoju machając rękoma-skrzydłami. Na hasło bociany do gniazd –  zatrzymują się, stają raz na jednej, raz na drugiej nodze.

Ćwiczenia ortofoniczne: naśladowanie głosu bociana i żab: cicho i głośno (kle,kle,kle, kum,kum,kum).

Wszystkie Pszczółki bardzo lubią prace plastyczne, więc specjalnie dla Was piękny bocian. Będziemy potrzebować: białą, niebieską i czerwoną kartkę (jeśli macie tylko białą kartkę możecie pokolorować elementy kredkami),  czarny pisak, nożyczki, klej.

Możliwość komentowania jest wyłączona.