23-06-2020-Nad morzem – Kot

1.„Co było na obrazku?” – praca z obrazkiem. Rozwijanie percepcji i pamięci wzrokowej N. pokazuje dzieciom przez chwilę dowolny obrazek, a następnie go zakrywa. Zadaniem dzieci jest zapamiętać i opowiedzieć, co było na obrazku. Rozwijanie percepcji i pamięci wzrokowej.

 

 

 

2.„Skarby znad morza” – zabawa dydaktyczna. Rozpoznawanie przedmiotów znad morza, wnioskowanie o temacie, praca z mapą, oznaczenie niektórych miast wyrazami do czytania globalnego, porównywanie odległości za pomocą sznurka. Dorosły przynosi przedmioty (lub ich zdjęcia) kojarzące się z morzem (muszla, piasek, bursztyn, rozgwiazda).

   

Pyta dzieci: Z jakim regionem Polski kojarzą wam się te przedmioty? Czy znacie jakieś polskie miejscowości leżące nad morzem? Dzieci z pomocą dorosłego odnajdują na mapie Gdańsk, Gdynię, Łebę i Ustkę. Następnie sprawdzają za pomocą sznurka, do której miejscowości mają najbliżej z miejsca, w którym znajduje się ich szkoła, a do której najdalej. W tym celu porównują długości sznurków. • przedmioty (lub ich zdjęcia) kojarzące się z morzem (muszla, piasek, bursztyn, rozgwiazda), sznurek

„Wyjeżdżam nad morze i pakuję…” – zabawa pamięciowa. Technika niedokończonych zdań z powtarzaniem zdań innych oraz ich ruchową egzemplifikacją. Dorosły zaczyna zdanie: Wyjeżdżam nad morze i pakuję…, a dzieci je kończą.

3.Praca z KP4.38 – doskonalenie percepcji wzrokowej i zdolności grafomotorycznych,
pobudzanie kreatywności.

 

Zachwycające meduzy – zobacz, jak wyglądają

 

Meduza / jellyfish tissue paper magic craft, template

 

4.„Morze i plaża” – zabawa plastyczna. Malowanie farbami i odciskanie stóp umoczonych w farbie – pobudzanie kreatywności, ekspresja twórcza. Dzieci malują farbami na dużych arkuszach papieru morze i plażę. Następnie maczają stopy w brązowej farbie i odciskają je na plaży na rysunku. • duże arkusze papieru, farby

5.„Rytmy” – zabawa motoryczna i układanie rytmów z koralików . Układanie wzorów, sekwencji rytmów z kolorowych koralików uprzednio pogrupowanych przez dzieci na stolikach. • kolorowe koraliki
6.segregowanie klocków według rodzaju i wielkości

Możliwość komentowania jest wyłączona.