19-06-2020-Letnie smakołyki-Krasnal

Gimnastyka

1.Smaki lata” – zajęcia dydaktyczne, doskonalenie umiejętności klasyfikacji, przeliczanie, porównywanie liczb. Dorosły pyta dzieci, z jakimi smakołykami kojarzy im się lato. Odpowiedzi zapisuje na kolorowych karteczkach samoprzylepnych. Selekcjonuje odpowiedzi dzieci techniką słoneczka (powtarzające się słowa to jeden z promieni). Podobne obiekty mogą leżeć obok siebie, np. lody i cukierki (bo to słodycze). Dzieci liczą powtarzające się odpowiedzi i próbują wybrać ulubiony smakołyk całej grupy. Liczenie karteczek porównywanie liczby obiektów. • karteczki samoprzylepne

„Lody” – dyskusja na temat powstawania lodów i ich właściwości. Dorosły pyta dzieci: Z czego robi się lody? Dlaczego lody są zimne? Gdzie trzyma się lody? Dlaczego lody rozpuszczają się na słońcu. Czy lody muszą być zimne? Czy ktoś jadł kiedyś ciepłe lody?

. „Przymiotnikowe lody” – zabawa ruchowa z piłką. Podawanie przymiotników określających smak lodów, klasyfikacja. Dorosły rozpoczyna zdanie: Lubię lody…. Rzuca piłkę do  dzieci, a one podają smak lodów, który lubią, np. Lubię lody truskawkowe.Dorosły  pyta dzieci, czy próbowały jakichś nietypowych smaków lodów. Mówi im, że dziś możemy kupić np. lody serowe, marchewkowe czy burakowe. Na koniec prosi dzieci, by wymieniły smaki lodów kwaśnych, słodkich, gorzkich itd. • piłka

2.„Bananowe lody” – zajęcia dydaktyczne, własnoręczne przygotowanie lodów z bananów. Dorosły wraz z dziećmi przygotowują lody z bananów. Przekrajają owoce na pół, nabijają na patyczki do lodów, maczają w jogurcie greckim i w różnych posypkach. Na koniec wkładają do zamrażalnika.• patyczki do lodów, banany, jogurt grecki, posypki

 

„Zabawa matematyczna z pomponami” – zabawa doskonaląca chwyt i przeliczanie. Dorosły przynosi kolorowe pomponiki, kulki polimerowe lub inne okrągłe przedmioty możliwe do przenoszenia za pomocą szczypiec kuchennych. Przed dzieckiem  na stoliku leżą karteczki z liczbami od 1 do 10 oraz rozsypane kuleczki. Dzieci mają za zadanie położyć przy każdej karteczce odpowiednią liczbę kulek, przenosząc pompony za pomocą szczypiec. • pompony, szczypce kuchenne

. Praca z KP4.35 – doskonalenie percepcji wzrokowej, słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności grafomotorycznej, ćwiczenie logicznego myślenia.

3. Lato płynie do nas – utrwalenie piosenki i zabawa ruchowa do piosenki w parach(s.148). • CD

słowa: K. Zuchora
muzyka: K. Kwiatkowska

Raz, dwa, raz i dwa,
słońce idzie drogą,
z górki chmurki biegną dwie,

ref: Hop! Hop! – słychać w koło
Hop! Hop! – echo woła
Po jeziorze łódka mknie
lato płynie do nas

Raz, dwa, raz i dwa,
nadszedł czas zabawy,
pędzi, goni w polu wiatr
chce się z nami bawić

ref: Hop Hop….

Raz, dwa, raz i dwa
wiatr wesoło pląsa,
w górze, w chmurze, w ciszy pól
dzwoni śpiew skowronka.

4. „Papierowe lody” – zabawa plastyczna, ekspresja twórcza. Dzieci wycinają z papieru dwa wafelki do lodów. Rysują na nich krateczki. Odrysowują lewą i prawą dłoń na papierze, a następnie je wycinają. Wycięte z papieru dłonie przyklejają na wafelki – będą to gałki lodów. Dzieci ozdabiają gałki w dowolny sposób. • kolorowy papier, flamastry, nożyczki, klej, kredki

5.„Sprzedawcy lodów” – zabawa ruchowa, podążanie za instrukcją, ćwiczenie pamięci świeżej. Dziecku przydzielamy jeden smak lodów. Dorosły mówi zdanie: Po lody przyszła pani z psem i poprosiła po kolei gałki: agrestową, poziomkową i czekoladową. Dziecko  wchodzi do środka koła i chwilę tańczy, obracając się dookoła swojej osi. Zabawa jest kontynuowana z innymi smakami lodów.

6.Zabawy dowolne dzieci. Zachęcanie do korzystania z kącika plastycznego – odrysowywanie różnych kształtów na gazetach i kartkach oraz ich wycinanie.

Zabawa z KZ – tworzenie łódki zgodnie z instrukcją obrazkową.• KZ

Możliwość komentowania jest wyłączona.