16.04.2010 Nasze sny

1.Zabawa logopedyczna „Gimnastyka języka”.

Dzieci poruszają językiem według instrukcji: Nasze języki się witają (język wysunięty na brodę, porusza się w prawi i w lewo- razem z językiem rodzica. Wspólnie wykonujemy to ćwiczenie. Nasz język czeka na pyszne śniadanie (oblizywanie językiem najpierw górnej , a potem dolnej wargi). Nasz język sprawdza c przez noc wyrosły nam nowe zęby (dotykanie językiem poszczególnych zębów). A może przez noc wydłużył nam się nos? Sprawdzamy (próby dotykania językiem nosa i brody).

2.”Nasze sny” – swobodna ekspresja ruchowa do melodii nonturnu Chopina.

Ekspresja ruchowa dziecka przy muzyce nokturnu lub nuconej przez mamę kołysanki. Dziecko porusza chustką do melodii (wyobraża sobie rozgwieżdżone niebo oraz blask księżyca).

3.Recytacja wiersza M. Maciejki pt. „Marzenki”.

4.Rozmowa na temat wiersza. Przykładowe pytania: Kiedy pojawiają się Marzenki? Co robią? Jak mogą wyglądać?

5.Wykonanie pracy plastycznej techniką malowania na podkładzie z gumy arabskiej (przeźroczysty) inspirowanej wierszem. Zamalowywanie pędzlem grubą warstwą kleju całej powierzchni kartki z bloku technicznego i malowanie farbami plakatowymi na wciąż świeżym kleju postaci Marzenka. Obserwowanie rozmywania się farby na podkładzie z kleju.

Jeżeli nie mamy kleju podobny efekt można uzyskać zamalowując kartkę wodą (mokrą gąbką malujemy kartkę) i malujemy farbą plakatową, wówczas też farba będzie się rozpływać po kartce. Oczywiście najważniejsze, żeby dziecko się dobrze bawiło.

6.Rozmowa z dzieckiem: Co przypomina mój Marzenek? Czy jest smutny, czy jest wesoły, co spsoci nocą?

7.Zabawa: „W prawo dzień, w lewo noc”. Dzieci, gdy usłyszą grę na bębenku- bębenek oznacza dzień (może to być np. drewniana łyżka uderzająca w plastikowy talerzyk) idą w prawą stronę (zgodnie z ruchem wskazówek zegara). Gdy usłyszą dźwięk grzechotki (noc) maszerują dookoła w lewo(w drugą stronę). Zabawę powtarzamy kilka razy.

Możliwość komentowania jest wyłączona.