10-06-2020-Pszczółki

Kto pracuje w sklepie? – rozmowa na podstawie ilustracji.

OSIEDLOWY SKLEP Z EKSPEDIENTKĄ

         

SUPERMARKET

   

„Kto pracuje w sklepie?” – rozmowa na podstawie ilustracji. Prezentujemy dzieciom ilustrację przedstawiającą dwa rodzaje sklepów – mały (osiedlowy z ekspedientką) i supermarket (widać kasy i osoby je obsługujące, pracownik ustawia towar itp.). Dzieci opowiadają, co się dzieje na jednym i na drugim obrazku. Wskazują różnice i podobieństwa. Podają nazwy osób tam pracujących (ekspedientka, ekspedient, kasjerka, kasjer). Na koniec dzieci wyróżniają pierwszą głoskę oraz dokonują syntezy głoskowej słowa  „sklep” (analizy głoskowej dokonuje dorosły).

„W sklepie” – zabawa tematyczna z elementem liczenia.Dorosły proponuje dzieciom zabawę w sklep z zabawkami i klockami. Wspólnie ustalają:
− gdzie będą ustawione artykuły do sprzedaży;
− ile będzie kosztował jeden artykuł – 1 orzech lub 2 orzechy;
− kto będzie ekspedientem lub ekspedientką;
− gdzie będzie stała kasa;
− gdzie będzie bank.
Następnie ustalają zasady zabawy:
− każde dziecko wybiera sobie rzecz do kupienia i z banku bierze dokładnie tyle orzechów, ile jest mu potrzebne do kupienia;
− grzecznie czeka w kolejce zarówno do banku, jak i do sklepu;
− używa zwrotów grzecznościowych.
Pod nadzorem dorosłego dzieci przygotowują stanowiska zgodnie z ustaleniami; we właściwych miejscach umieszczają napisy: sklep, kasa, bank.

Praca z K2., 28 – wyszukiwanie różnic na obrazkach.

 

Możliwość komentowania jest wyłączona.